Svět slov

Vyhledávání

Moudrosti do hrsti

Dlouhý styk se zlem stejně jako s dobrem vede k tomu, že v něm člověk nalezne zalíbení.
(Seneca)

Co je ketodieta a jak funguje?

Ivana Kyllerová
28. 2. 2022
Co je ketodieta a jak funguje?Nejeden z nás se potýká s nějakým tím kilem navíc. Na vině jsou nejen nedávné vánoční svátky a oslavy nového roku, ale vůbec poslední týdny a měsíce, kdy naše možnosti hýbat se byly omezené. Jasně, do přírody se vydat můžeme, cvičit doma taky, ale přeci jen to není to samé, na co jsme byli dřív zvyklí. Chcete zhubnout, ale do žádné drastické diety se pouštět nechcete? Zaujala vás ketodieta a rádi byste o ní věděli něco víc? Čtěte dál!

Co je ketodieta zač?

Keto dieta je druh nízkosacharidového stravování s vyšším obsahem tuku a jde o efektivní způsob, jak rychle a bez hladovění zhubnout. Sníženým příjmem sacharidů má totiž tělo dostat do stavu ketózy, kdy tělo jako zdroj energie už nebude využívat glukózu, ale vlastní tukové zásoby.

Ketóza je přirozený fyziologický stav, který nastane ve chvíli, kdy dojde ke snížení sacharidů ve stravě a játra použijí pro produkci ketonů uložený tuk. Ketony naše tělo potřebuje, protože by bez nich nemělo energii.

• Ketodieta sníží pocit hladu.
• Dojde k rychlému úbytku podkožního i viscerálního tuku.
• Snižuje chutě na sladké.
• I když dojde k úbytku tuku, svaly zůstanou zachované.
• Sníží hladinu cholesterolu v krvi.
• Může pomoci i při některých metabolických potížích.
• Pozitivně působí na hormonální hladinu v těle.
• Když dodržíte vše, co máte, nemusíte se bát jojo efektu.

Jak ketodieta funguje?

Ketogenní dieta je založená na minimálním příjmu cukru a zvýšeném příjmu bílkovin neboli proteinů. Jakmile tělu dojdou zásoby glukózy, k čemuž dojde většinou během dvou dnů, sáhne po jiném zdroji energie, po tuku. Jeho rozložením pak tělo získá tolik potřebnou glukózu a jako vedlejší produkt vzniknou i ketony, které chrání svalovou hmotu a tlumí i pocit hladu. Můžeme ji označit i jako nízkosacharidovou dietu.
ketodieta

Co je při ketodietě povolené a co zakázané?

Jak zmiňujeme už výš, strava při ketodietě je charakteristická sníženým příjmem sacharidů a zvýšeným příjmem potravin bohatých na proteiny a kvalitní zdravé tuky. Možná to zní docela složitě, když se ale podíváte na povolené a zakázané potraviny, zjistíte, že většinu z nich znáte a používáte.

+ Libové maso (hovězí, vepřové, drůbeží, králičí apod.)
+ Ryby a mořské plody
+ Vajíčka
+ Sýry, tvaroh, mléčné výrobky
+ Zdravé tuky (ghee, olivový a kokosový olej, máslo)
+ Ořechy a semínka
+ Nízkosacharidová zelenina, ideálně ta zelená (brokolice, květák, špenát, cuketa, zelí, ředkvičky apod.
+ Avokádo
+ Bobulovité ovoce s nízkým obsahem sacharidů (višně, maliny, borůvky, rybíz)
+ Proteinové koktejly, tyčinky, omelety apod.

− Slazené nápoje
− Přílohy jako brambory, luštěniny, pečivo, batáty, rýže, těstoviny, rýže
− Alkohol
− Chipsy
− Ovoce s vysokým obsahem sacharidů
− Kešu ořechy
− Slazené jogurty

          
Zaujal vás tento článek a chcete jej doporučit?
Vzkaz:
  + odkaz na článek
na
e-mail:
 
 
Máte-li potíže s přihlašováním...
Zapomněl(a) jsem heslo, ale mám ověřenou e-mailovou adresu...

Pro kůži

RSS
RSS
Venušanka v číslech:
• 6 112 dnů v provozu
• 4 938 článků
• 1 512 soutěží


Copyright © Venušanka od roku 2006 – magazín pro ženy, všechna práva vyhrazena



Dnes je 29.11.2022 a svátek má Zina