Svět slov

Vyhledávání

Moudrosti do hrsti

Vlastní chyby nazýváme zkušenostmi.
(Oscar Wilde)

Nafouknuté břicho: jak ho sundat?

Jana Kučerová
2. 4. 2018
Nafouknuté břicho: jak ho sundat?I štíhlé ženy mívají pocit, že mají vypouklé a nápadné bříško. Vyklenuté břicho bývá spojené s nadváhou a často to bývá (spolu s hýžděmi) místo, kde se podkožní tuk usazuje jako první.

Někdy se tento problém objeví, když sníme příliš mnoho jídla nebo takové, které nadýmá. Nemusíte však být jedlík a přesto si v zrcadle všimnete oblinek, které se povážlivě rýsují v oblasti pasu. Na vině bývá v tomto případě ochablé břišní svalstvo.

Rady, jak mít zpět ploché břicho, nebavíme-li se o výrazné nadváze, jsou poměrně snadné.

Za prvé to znamená nepřejídat se a netloustnout. Za druhé vystříhat se jídel, která nadýmají, a za třetí, ruku v ruce s tím, je užitečné zpevňovat břišní stěnu pravidelným cvičením tak, aby se po jídle zbytečně nevyklenula.

Každý máme trávení, lidově řečeno, „jinak nastavené“. Obecně však k potravinám, které působí nadýmání, patří luštěniny, některé druhy syrové zeleniny a ovoce (zelí, hroznové víno, květák, kedlubny, brokolice), čerstvé pečivo.

Možná máte pocit, že máte hodně pohybu, že chodíte pěšky, kam se dá, že cvičíte a že chvilek, kdy si sednete a odpočíváte, je během dne poskrovnu. A tak je vám divné, že v pase nesmyslně přibíráte. I když cvičíte a hýbete se, tak to neznamená, že zapojujete do hry právě břišní svaly.

Cviky (oblíbené a hodně účinné jsou například takzvané sklapovačky) přitom nejsou nijak náročné, jsou lehce dostupné a dají se dobře naučit. Začátečníci by však zkraje neměli svoji pohybovou aktivitu přehánět a měli by se držet osvědčeného pravidla, že méně znamená více.

Máte-li sedavé zaměstnání, nedostatek fyzické aktivity a váš věk se pohybuje okolo čtyřicítky, kdy se začíná ve vašem organismu tvořit méně růstového hormonu, produkovaného hypofýzou, je nutné si dávat na tukové polštářky obzvlášť bedlivý pozor.

Jakmile se totiž už jednou vytvoří, budete se již těžko zbavovat.

To samé platí i pro období klimakteria, kdy se látkový metabolismus výrazně zpomaluje a ačkoli si budete dopřávat stejné porce, či dokonce méně jídla, tak část energie si vaše tělo uloží do zásoby v podobě tuku.

Chcete-li zhubnout v oblasti pasu, zkuste si aplikovat skořicové zábaly nebo vmasírujte pravidelně po koupání do pokožky aromatické a masážní oleje, které jsou určené k tomu, aby odbourávaly tukové buňky. Nečekejte však zázraky.

Recept na to, jak zůstat štíhlý (a to i v oblasti pasu), je jednoduchý, ale nepříliš populární: znamená to méně jíst, více se hýbat, cvičit, posilovat. Upravit jídelníček tak, aby obsahoval dostatek tekutin a vlákniny, vitamínů a minerálů, které podporují látkovou výměnu. Možná pomůže i to, že si nebudete kupovat o číslo menší oděv a stresovat se, že máte „špeky“.

zdroj foto: pixabay.com

          
Zaujal vás tento článek a chcete jej doporučit?
Vzkaz:
  + odkaz na článek
na
e-mail:
 
 
Máte-li potíže s přihlašováním...
Zapomněl(a) jsem heslo, ale mám ověřenou e-mailovou adresu...

Pro kůži

RSS
RSS
Venušanka v číslech:
• 5 751 den v provozu
• 4 930 článků
• 1 512 soutěží


Copyright © Venušanka od roku 2006 – magazín pro ženy, všechna práva vyhrazena



Dnes je 02.12.2021 a svátek má Blanka