Svět slov

Vyhledávání

Moudrosti do hrsti

Nejhůř se přesvědčuje žena, která neví, co chce.
(Lev Nikolajevič Tolstoj)

Jak zmírnit těhotenské nevolnosti?

Jana Kučerová
15. 1. 2019
Jak zmírnit těhotenské nevolnosti?Ranní nevolnosti. Panuje o nich řada mýtů, nastávající maminky se jich bojí, a někdy mohou ženu skutečně potrápit.

Jsou charakteristické pro první trimestr a zhruba tři čtvrtiny gravidních žen na ně v různé intenzitě mívá. Mohou za to především hormonální změny, přesněji řečeno hladina hormonu HCG v krvi. Jeho nejvyšší množství se objevuje v období mezi 8. až 10. týdnem.

Lze tyto nevolnosti překonat?

Kdyby existovala jednoduchá rada, určitě už by se podařilo tyto potíže vymýtit, ale není to tak jednoduché. Přírodu prostě přelstít nelze. Na druhou stranu jde spoustu věcí ovlivnit. Doporučuje se například konzumovat raději menší porce a jíst pravidelně. Hned po probuzení by žena měla v posteli chvíli zůstat a sníst pár piškot nebo nějakou sušenku. Tím dodá tělu trochu energie, ale hlavně zvýší hladinu cukru v krvi.

Z lůžka je dobré vstávat pomalu, aby se nemotala hlava a neobjevilo se i kvůli závratím nutkání na zvracení. Když to jde dobře, je čas dopřát si v klidu a beze spěchu zdravou snídani.

Během dne by měla nastávající maminka jíst klidně pětkrát nebo i víckrát, ale zato menší porce, aby nezatěžovala zbytečně trávení. Tučná jídla, stejně jako mastné, ostré a kořeněné pokrmy gravidním ženám neprospívají.

Dopřejte si dostatek odpočinku!

Maminky by měly co nejvíce odpočívat. Ranní nevolnosti bývají vyčerpávající a ubírají sílu. Ke kvalitnímu odpočinku výborně pomůže relaxační polštář, díky němuž si těhulka lehnout tak, aby to pro ni bylo maximálně pohodlné.

Důležité je dodržovat pitný režim, ideální je pramenitá voda. Některé ženy nesnášejí v těhotenství čaje, takže ty pak mohou nevolnosti zhoršovat. Jestliže nastávající maminka úporně zvrací, běžný pitný režim nestačí. V některých případech dokonce hrozí dehydratace, a proto by žena neměla odkládat návštěvu lékaře. Někdy je nutná hospitalizaci.

Zkuste bylinky, jsou lahodné

Není důvod vyhýbat se slabému zelenému čaji nebo čaji bylinkovému. Pozor na to, že ne každá bylinka je vhodná. Zkuste fenyklový čaj, který zlepšuje trávení stejně dobře jako slabý heřmánkový odvar. Někdy mají těhotné ženy kvůli častému močení tendenci méně pít, ale to je chyba. Sycené a slazené nápoje si dopřejte jen výjimečně.

A ještě rada na závěr: pokud trpíte ranními nevolnostmi a pokouší se o vás zvracení, vyhýbejte se místům, kde je dusno, hodně vydýchaný vzduch nebo nepříjemný zápach.

zdroj foto: pixabay.com


          
Zaujal vás tento článek a chcete jej doporučit?
Vzkaz:
  + odkaz na článek
na
e-mail:
 
 
Máte-li potíže s přihlašováním...
Zapomněl(a) jsem heslo, ale mám ověřenou e-mailovou adresu...

Redakční zprávy

Naši milí, nezapomínáme na vás, soutěže byly a budou, jen nás trochu zbrzdila doba dovolených. Mějte strpění! Přejeme krásné dny všem :-)
Přátelé, kdo CHCE ZVÝŠIT SVOJI ŠANCI NA VÝHRU, MŮŽE DENNĚ SOUTĚŽIT - denně lze u každé soutěže vybrat správnou odpověď - ČÍM VÍCE SPRÁVNÝCH ODPOVĚDÍ, TÍM VĚTŠÍ PRAVDĚPODOBNOST VÝHRY!
Nejlevnější cestovní pojištění si najdete na Porovnej24.cz
Sjednejte si cestovní pojištění online od 11 Kč za den

Pro kůži

Na magazínu jsou:

ddoug, Barakuda, jijina, GROOT, Hojaro, Milka98
RSS
RSS

 

Venušanka v číslech:
• 5 010 dnů v provozu
• 4 902 články
• 1 512 soutěží


Copyright © 2006–2019 Venušanka – magazín pro ženy, všechna práva vyhrazena



Dnes je 22.11.2019 a svátek má Cecílie